Du skal sende klagen til Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, Handicaptillæg. Du kan sende klagen som Digital Post via borger.dk eller til vores fysiske adresse:
Uddannelses- og Forskningsstyrelsen
Center for Uddannelsesstøtte
Handicaptillæg
Haraldsgade 53
2100 København Ø
Mærket: "Klage til Ankenævnet for Statens Uddannelsesstøtteordninger"
Styrelsen skal have modtaget klagen senest fire uger fra den dag, du modtog afgørelsen.
Før du klager, vil vi opfordre dig til at læse, hvordan vi vurderer en ansøgning om handicaptillæg.
Skema til klage
Ønsker du at klage, opfordrer vi dig til at bruge vores klageskema. På den måde kan vi hurtigere behandle din sag.
Klageskema
Sådan sender du klageskemaet
Når du har udfyldt klageskemaet, skal du sende det til os via Digital Post. Du logger ind med MitID, uploader det udfyldte klageskema og sender.
Send klageskemaet her
Sådan behandler vi klager
Det er Uddannelses- og Forskningsstyrelsen, der i første omgang behandler din klage. Du får en kvittering fra styrelsen, når vi har modtaget klagen.
Når vi modtager en klage, ser vi på, om vi skal:
- indhente nye oplysninger til brug for vurdering af din sag igen
- ændre vores afgørelse og bevilge handicaptillæg, eller
- fastholde afslaget
Det er kun i sjældne tilfælde, at vi ændrer en afgørelse, hvis der ikke er nye lægefaglige oplysninger, som ændrer det grundlag, vi har truffet den tidligere afgørelse ud fra.
Status på din klagesag
Du kan følge med i, hvor langt vi er kommet med at behandle din klagesag om handicaptillæg.
Du vil kunne se alle dokumenter i din sag, hvis du har klaget den 11. oktober 2024 eller derefter. Hvis du har klaget før denne dato, vil du ikke kunne se din klage, men du vil kunne se breve sendt efter den 11. oktober 2024.
Sådan gør du
Du kan nu se status på din klagesag.