Tekniske problemer

Se, hvad du kan gøre, hvis du oplever tekniske problemer, når du søger SU, skal uploade dokumentation eller lignende i minSU

For nogle, kan der være problemer med at bruge minSU fra en telefon eller tablet. Hvis du oplever problemer, kan du prøve at bruge en computer. 

Dansk

Det er vigtigt, at du opdaterer din browser. Både for at få vist hjemmesider korrekt, men også af sikkerhedsmæssige årsager. Bruger du en gammel browser, kan dine data være tilgængelige for andre, du kan få virus på din computer mv.

Se her, hvordan du opdaterer de mest benyttede browsere:

Når du besøger en hjemmeside, henter din computer data derfra, så den kan huske tekst, billeder med videre, til næste gang du besøger sammen hjemmeside. Før du rydder hele din browsercache, kan du prøve med en force refresh fra et tastatur. Når du opdaterer en hjemmeside, viser din browser stadig den cachelagrede version i stedet for en opdateret hjemmeside.

Du kan omgå cachen og gennemtvinge en komplet opdatering ved at bruge nogle genvejstaster:

  • Windows og Linux browsere: CTRL + F5
  • Apple Safari: SHIFT + genindlæs værktøjslinjeknap
  • Chrome og Firefox til Mac: CMD + SHIFT + R

Se mere om at cleare cachen i diverse browsere:

Det er ikke alle typer af pdf-filer, der accepteres i minSU. Eksempelvis er der problemer med pdf-filer lavet på Apple-telefoner (hvis man gemmer data som pdf på sin Apple-telefon).

Hvis du har problemer med at uploade pdf-filer i vores selvbetjeningssystemer, skal du lave pdf-filen på en anden måde. Du kan eksempelvis bruge Google Docs eller Word og gemme som pdf, eller bruge en computer i stedet for en telefon eller en MacBook.

Du kan også gøre følgende:

  • Åben PDF'en i en browser
  • Tryk CTRL+P
  • Ved Destination ændre "Microsoft Print to pdf" til "Gem som PDF"
  • Tryk "Gem"

Har du ikke mulighed for at lave pdf-filen på en anden måde, kan du uploade en fil eventuelt et Google- eller Worddokument gemt som pdf, hvori du skriver, at du sender dokumentationen som Digital Post.

English

It is important that your browser is updated so that your computer and data are protected against viruses, scams ect.

See how you can update your browser:

Your computer remembers data from websites you have visited. Clear your cache if you want to see the updated version of a website.

Start with a force refresh from a keyboard. 

Read more about clearing the cache in different browseres:

There are some files minSU does not accept. For example PDF-files made with Apple phones are not accepted.

If you are unable to upload a file in minSU, you can try to create the fils in a different way. You can use google Docs or Word, and save the file as a PDF-file on a computer.

If you are not able to create a new PDF-file of your documentation, you can create a file, where you write, that you will send the documentation using Digital Post.

Problemer med MitID

Har du problemer med mitID, kan du få hjælp hos MitID's hjælpeunivers her.